Projekt "Wykorzystanie nowoczesnych technologii w przedmiotach artystycznych i humanistycznych”
Treść
W ramach programu Erasmus Plus, w roku szkolnym 2021/2022 Miejski Zespół Szkół Nr 5 w Gorlicach przystąpił do realizacji kolejnych zaplanowanych działań i związanych z nimi mobilności uczniów
i nauczycieli .Tytuł projektu „Wykorzystanie nowoczesnych technologii w przedmiotach artystycznych
i humanistycznych”
Oprócz naszej szkoły, które jest autorem i koordynatorem projektu, biorą w nim udział :
– szkoła podstawowa Tingløkkeskolen w Odense /Dania /
– szkoła podstawowa IES Valle de los Nueve na Wyspach Kanaryjskich /Hiszpania/
– szkoła podstawowa Osnovna scola Franja Malgaja Sentjur w Słowenii
Podstawowym celem projektu jest pokazanie możliwości jakie dają nowoczesne technologie informacyjne i ich zastosowanie w edukacji, w celu poprawy wiedzy i umiejętności uczniów głównie na przedmiotach zaliczanych do humanistycznych i artystycznych /np: języki ojczyste, języki obce, historia, muzyka, plastyka/.
W ramach zaplanowanej mobilności zatytułowanej ”Potyczki literackie” 6 uczniów z naszej szkoły
(3 dziewczynki i 3 chłopców) wraz z 2 nauczycielami przebywało na wizycie roboczej w szkole podstawowej w Odense (Dania). Wszyscy wraz z duńskimi, hiszpańskimi oraz słoweńskimi uczestnikami projektu mieli okazję zobaczyć w praktyce codzienną pracę duńskiej szkoły oraz realizować wspólnie kolejne zadania i warsztaty projektowe.
Jak przystało na stolicę klocków Lego jednym z punktów programu, była wizyta w Lego House,
w Billund. Mając do dyspozycji 25 milionów, tych niezwykle kreatywnych klocków, każdy miał szansę stworzyć własną ciekawą budowlę, albo przynajmniej jakiś oryginalny element.
Niezapomniane chwile to również wizyta w muzeum H.Ch .Andersena w Odense. Świat bajek pokazany przy użyciu nowoczesnych technik wizualnych i głosowych zapewnił wszystkim niezapomniane wrażenia.
Reasumując wizyta robocza w Danii pomogła w zdobyciu nowej, przydatnej wiedzy i umiejętności oraz była okazją do wspólnych zabaw i zacieśnienia międzynarodowych kontaktów pomiędzy jej uczestnikami i szkołami.
opracowała: Halina Klimek