Scenariusz zajęć otwartych
Treść
Temat: Rozpoznawanie różnych odgłosów z mojego najbliższego otoczenia.
Data: 20.05.2022r.
Klasa: I c
Metody nauczania: metoda wizualna (prezentacja na tablicy interaktywnej/monitorze interaktywnym, ilustracje), metoda słowna (dialogi z nauczycielem i innymi uczniami), metoda czynna (wskazywanie odpowiednich obrazków, dopasowywanie dźwięków do pasujących obrazków), metoda zabawowa (gry na tablicy interaktywnej).
Środki dydaktyczne: tablica interaktywna/monitor interaktywny, programy interaktywne, różne materiały do wykonania instrumentów np. kasza, plastikowa butelka, bibuła, sznurek itd.
Cele lekcji:
Główne:
- Rozwijanie percepcji słuchowo-wzrokowej,
- Kształtowanie umiejętności czytania.
Operacyjne:
- Uczeń potrafi wysłuchać dźwięk i prawidłowo dopasować właściwy obrazek ,
- Uczeń umie poprawnie odczytać zapisany tekst,
- Uczeń potrafi rozpoznać odgłosy z najbliższego otoczenia.
Forma zajęć:
- praca indywidualna,
- praca z całą klasą.
Wymagania w zakresie TIK:
- komputer z dostępem do internetu,
- tablica multimedialna lub projektor i ekran,
- programy interaktywne.
Przebieg zajęć:
- Powitanie dzieci, przedstawienie celów zajęć.
- Zabawa ruchowa ”Muzykanci” połączona z muzyką - dzieci na nowy dźwięk, zmieniają kierunek biegu.
- Ćwiczenia percepcji słuchowo - wzrokowej:
- Połącz nagranie z odpowiednim tekstem,
- Połącz w pary nagrania i pasujące do nich obrazki,
- Posłuchaj różnych dźwięków dobiegających z ulicy i wskaż na obrazku co je wydaje,
- Wysłuchaj dźwięków i przenieś do ramki odpowiedni fragment ilustracji,
- Połącz nagranie z pasującą do niego ilustracją.
4. Wykonanie instrumentów muzycznych według instrukcji nauczyciela.
5. Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów.