Przejdź do treści
Slider_2023 1
Slider_2023 2
Przejdź do stopki

Scenariusz zajęć otwartych

Scenariusz zajęć otwartych

Treść

Temat: Uczę się czytać, bo znam już literki

Data: 24.03.2022r.

Klasa: I c

Metody nauczania: metoda wizualna (prezentacja na tablicy interaktywnej/monitorze interaktywnym, ilustracje), metoda słowna (dialogi z nauczycielem i innymi uczniami), metoda czynna (wskazywanie odpowiednich obrazków, dopasowywanie podpisów do obrazków), metoda zabawowa (gry na tablicy interaktywnej).

Środki dydaktyczne: tablica interaktywna/monitor interaktywny, programy interaktywne, tablica suchościeralna, kilka zestawów kartek z literkami.

Cele lekcji:

Główne:

  • Utrwalanie  poznanych liter,
  • Czytanie sylab.

Operacyjne:

  • Uczeń potrafi wypowiedzieć daną literę,
  • Uczeń potrafi prawidłowo napisać kształt danej litery,
  • Uczeń potrafi zapisać wypowiedziane sylaby.

Forma zajęć:

- praca w grupach,

- praca indywidualna,

- praca z całą klasą.

Wymagania w zakresie TIK:

- komputer z dostępem do internetu,

- tablica multimedialna lub projektor i ekran,

- programy interaktywne.

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie dzieci, przedstawienie celów zajęć.
  2. Zabawa ruchowa „Szukam swojej pary” – dzieci w rytm muzyki poruszają się po sali z kartonikami, na którym mają zapisane poszczególne litery. Kiedy muzyka ucichnie dzieci łączą się w pary z takim samym kartonikiem.
  3. Przyporządkowywanie kartoników z literami do odpowiedniego obrazka.
  4. Ćwiczenie pisowni liter na tablicy suchościeralnej.
  5. Utrwalenie poznanych liter z wykorzystaniem programów interaktywnych:
  • układanie swoich imion z kartoników z danymi literami,
  • dopasowywanie parami,
  • kolorowanie sylaby zgodnie z kodem,
  • znajdywanie i zaznaczanie danej sylaby,
  • ułóżenie prawidłowo puzzli z daną literą, sylabą.

        6. Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów.

420656